vitavingarblogg.blogg.se

Vita Vingar bloggar om andlighet inspiration och upplysning. www.vitavingar.se

Hur livet kan kännas.....

Publicerad 2019-01-18 06:23:00 i Allmänt, andligt, hälsa,

 
 
 
Har du någonsin tänkt på hur livet kan vara, hur allt bara fungerar eller inte fungerar? Ibland så känns allt hur bra som helst vi tycker att livet leker och allt bara flyter på. Ibland står vi still och det känns som vi går i någon slags sirap, man orkar knappt flytta fötterna framåt. Jag kommer ihåg när jag var liten ungefär i 10-årsåldern och jag skulle gå hem till en kompis. När jag gick så började tankarna att gå i huvudet om hur jag fungerade. Att mitt högra ben lyfte och tog ett steg framåt sen det vänstra, armarna rörde sig, jag andades, jag tänkte. Jag blev helt fasinerad av hur det fungerade. Jag tänkte att JAG var en stor central som en hårddisk där allt var lagrat, där mina handlingar, min kropp, alla tankar och alla händelser jag varit med om under mitt korta liv fanns lagrat. Det här funderade jag på under en lång tid hur allt kunde vara möjligt. Hur vi människor kunde vara sammansatta på ett sådant fantastiskt sätt att allt bara fungerade. 

Det tog många år innan de tankarna släppte. Nu idag över 50 år senare kan jag bli lika konfunderad över den mekanismen våra kroppar har att allt bara har fungerat, jag har kommit ända hit. Det har lagrats ännu mera i min "hårddisk". Tänker ofta på varför just jag tänker som jag gör, vad fyller mina tankar, handlingar för funktion. Vem ska jag lära allt till, vem vill lyssna, vad är mitt syfte, är jag rätt, tänker jag rätt eller gör jag rätt.

Hårddisken har blivit ännu mer späckad med ord, handlingar, händelser, tankar och intryck. Ett under att den inte bara lagt av. På något konstigt sätt så ser vi alltid till att den fungerar även om den har legat på sparlåga i perioder. Det kan kännas så svårt att hitta sin plats i livet för vi har alla vår alldeles egna plats. För en del så har livet inte varit så enkelt och man ställer sig frågan HUR ska man orka, många tuffa situationer under livets gång som i sin tur för med sig just den utveckling och erfarenhet som är så viktig för just dig. Sen sneglar man på de som känns som att de alltid bara glider fram. Tankarna kommer om hur orättvisst livet kan kännas att varför just jag ska behöva gå igenom alla svårigheter och de andra inga alls.

Jag har själv gått igenom en hel del svårigheter under livet, ofta skrikigt rakt ut att varför JAG, orkar inte mer. Sen har jag kommit ur den händelsen och livet känns lugnt då kommer nästa, luften går ur en och man kämpar på igen. Idag när jag öppnat upp för min medialitet, min kontakt med universum så har jag förstått varför och hur viktigt det var att just min "hårddisk" skulle ha all den erfarenhet, tankar, känslor och händelser lagrade. Mitt i allt ska jag stå rakryggad och redo för att hjälpa andra som mår dåligt av olika händelser i livet. Lyssna, hjälpa, leda dem framåt så varsamt det bara går. Så nu äntligen förstår jag lite av min så kallade hårddisk, varför den finns och lagrar allt.

Livet kan kännas hur tufft som helst och man ser inga utvägar över huvud taget, man känner sig så ensam även om man har hur många vänner som helst omkring sig. Det är och blir en tom och ekande ensamhet som kan vara hur jobbig som helst att bland en hel hop av människor så syns inte jag. Ensam är man aldrig då vi alltid har våra skyddsänglar, våra guider med oss. Hur konstigt det än kan låta så är de där och kämpar för att vi ska komma tillbaka till livet.

Om du känner igen dig i det här eller har på något annat sätt mått dåligt och känner att du skulle behöva hjälp. Behöva ha någon som lyssnar bara, ger råd, förstår dig utan att du behöver förklara och rabbla hela din historia så finns vi här på Vita Vingar för er alla
 
Stina 
Kod 22
0939-8998
www,vitavingar.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vita Vingar

Här bloggar vi alla som är med på Vita Vingar. Sveriges mest erfarna medium. Hos oss kan du får tips, råd, visdom och annat matnyttigt som alla delar med sig av. Det kan handla om Tarot, mediumskap, siande, änglar. andligt, personlig utveckling, lagen om attraktion etc Det vi vill med denna blogg är upplysning och vetskap om vad det innebär att jobba med medialitet och mediumskap. Vad vi har för erfarenheter och kunskaper. Vi vill gärna dela med oss här och hoppas på att detta ska väcka din nyfikenhet på ämnet och att även du ska kunna få mer personliga svar genom direktkontakt med någon av oss. Att det är viktigt med den personliga kontakten och att få svar på sin frågor. Här på bloggen är allt gratis. Vill du få mer personlig rådgivning och mediala svar är du välkommen ringa våra medium direkt. Allt finns på hemsidan www.vitavingar.se Välkomna dit.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela