vitavingarblogg.blogg.se

Vita Vingar bloggar om andlighet inspiration och upplysning. www.vitavingar.se

Djurkommunikation, hur fungerar det egentligen

Publicerad 2019-01-20 17:02:00 i Allmänt, andligt, hälsa,

 

Precis som med allt som har med medialitet att göra gäller det även här att först och främst "stänga av" sina egna tankar och sitt ego. Det vet vi alla hur svårt det är.

Konsten att kunna kommunicera med djur är inte helt lätt. Förutom att det tar många år att lära sig så bör man även ha viss kunskap om hur djur fungerar. Det gör det hela så mycket lättare för både djuret och kommunikatören. Att ta mot bilder samt att kunna sända bilder utan att förstå innebörden av dem eller inte ha någon känsla för dem vore som att läsa en skrift på ett språk som du inte förstår ett endaste ord av. Ganska så meningslöst alltså.

Eftersom jag har haft mitt intresse för djur så länge jag kan minnas, främst hästar så kändes det naturligt för mig att utbilda mig till djurkommunikatör. Sedan många år, långt innan jag ens hört talas om utbildningen upplevde jag tydliga bilder och känslor från djur i min närhet. Jag visste ofta vad de ville, hur de upplevde vissa saker eller om de hade ont någonstans. När jag sedan fick chansen att gå en riktig utbildning, ja då fanns ingen tvekan.

Så många fantastiska djur och djurägare jag har fått träffa genom åren. Samt den glädje jag fått se när djur och dess ägare förstår varandra ja den glädjen går inte att beskriva nog så bra. En av de helt fantastiska saker med djur är att de aldrig ljuger. För dem finns ingen osanning. Det som de känner och upplever är det som de också visar. Att då få den stora äran att vara den människa som förmedlar något mellan djuret och ägaren är stort.

Djur är underbara och att få se och känna en liten del av deras liv samt kunna förmedla deras upplevelser gör mig så glad.

Som djurkommunikatör får man aldrig glömma att tala om för dess ägare om djuret har ont på så vis att det kräver en veterinär. Vi får heller inte blanda ihop vad vi själva tror eller tycker med det faktum att veterinär behövs.

Djurkommunikation är en länk mellan människa och djur, en mycket viktig sådan.

Mika kod 45
0939-8998
www.vitavingar.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vita Vingar

Här bloggar vi alla som är med på Vita Vingar. Sveriges mest erfarna medium. Hos oss kan du får tips, råd, visdom och annat matnyttigt som alla delar med sig av. Det kan handla om Tarot, mediumskap, siande, änglar. andligt, personlig utveckling, lagen om attraktion etc Det vi vill med denna blogg är upplysning och vetskap om vad det innebär att jobba med medialitet och mediumskap. Vad vi har för erfarenheter och kunskaper. Vi vill gärna dela med oss här och hoppas på att detta ska väcka din nyfikenhet på ämnet och att även du ska kunna få mer personliga svar genom direktkontakt med någon av oss. Att det är viktigt med den personliga kontakten och att få svar på sin frågor. Här på bloggen är allt gratis. Vill du få mer personlig rådgivning och mediala svar är du välkommen ringa våra medium direkt. Allt finns på hemsidan www.vitavingar.se Välkomna dit.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela